PROCEDURY ŚWIACZENIA USŁUG
W CENTRUM STOMATOLOGII DEN-MED
Realizując Art. 32 c. pkt. 2 Prawa Atomowego podaje się do wiadomości poniższy komunikat:
Informujemy, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie odnotowano wpływu prowadzonej działalności na zdrowie ludzi i na środowisko, oraz nie wystapiły uwolnienia substancji promieniotwórczych do środowiska w związku z prowadzoną działalnością.
DRUKI DLA PACJENTÓW DO POBRANIA
ZASADY OGÓLNE
- DEN-MED jest przychodnią stomatologiczną o statusie Podmiotu Leczniczego działającą na podstawie wpisu rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą prowadzących działalność leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Lubuskiego.
- Nie świadczymy usług w ramach kontraktu z NFZ. Wszystkie wykonywane zabiegi są zatem pełnopłatne.
ORGANIZACJA PRACY
- Przyjęcia pacjentów odbywają się w systemie planowych wizyt, umówionych wcześniej osobiście lub telefonicznie.
- Bez wcześniejszego uzgodnienia przyjmowani są wyłącznie pacjenci z powikłaniami po zabiegach wykonanych w naszej przychodni oraz dzieci do lat 15 z dolegliwościami bólowymi. O konieczności odbycia takiej wizyty prosimy informować telefonicznie, co skróci czas oczekiwania na przyjęcie.
- Oczekujemy poinformowania nas o rezygnacji z umówionej wizyty. W przypadku trzykrotnego niezgłoszenia się na wizytę bez uprzedniego o tym poinformowania, warunkiem umówienia kolejnego terminu jest uregulowanie opłaty w wysokości 100PLN stanowiącej zaliczkę na poczet kolejnego zabiegu.
- Aby zminimalizować ryzyko spóźnień, precyzyjnie planujemy długości wizyt. Nie zawsze jednak jesteśmy w stanie przewidzieć przebieg zabiegu. Dlatego mimo wielkiego szacunku dla czasu pacjentów, nie możemy zagwarantować pełnej punktualności wizyt i liczymy na zrozumienie w przypadku wystąpienia spóźnienia w godzinie przyjęcia.
- Warunkami koniecznymi podjęcia leczenia jest podanie przez pacjenta pełnych danych osobowych, rzetelne wypełnienie ankiety odnośnie ogólnego stanu zdrowia oraz akceptacja niniejszego regulaminu.
- Lekarz odmówi wykonania zabiegu osobie pod wpływem alkoholu czy środków odurzających oraz osobie niepełnoletniej bez obecności pełnoletniego opiekuna. Lekarz może odstąpić od leczenia także w przypadku stwierdzenia świadomego podania przez pacjenta nieprawdziwych informacji odnośnie stanu zdrowia.
- Plan leczenia powstaje drogą uzgodnień między pacjentem a lekarzem. Wybór metody leczenia wymaga akceptacji obu stron. Lekarz odmówi wykonania zabiegu, jeśli w świetle jego wiedzy nie będzie on dla pacjenta rozwiązaniem korzystnym.
PROCEDURY FINANSOWE
- Koszty zabiegów określane są w oparciu o cennik usług dostępny na stronie WWW placówki.
- Na życzenie pacjenta przed podjęciem leczenia może zostać sporządzony jego kosztorys. Zastrzegamy jednak, że w trakcie leczenia mogą wystąpić okoliczności zmieniające jego przebieg a co za tym idzie także koszty.
- Należności za zabiegi regulowane są każdorazowo po wizycie w rejestracji. Jeśli leczenie przebiega wielo-wizytowo każdorazowo przyjmujemy wpłaty cząstkowe.
- Przed wykonaniem uzupełnień protetycznych konieczne jest wpłacenie zaliczki w wysokości 30% wartości pracy.
- Faktury VAT oraz zaświadczenia o przebiegu leczenia wystawiane są na życzenie pacjenta. FV wystawiamy w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od wykonania usługi na postawie paragonu poświadczającego dokonanie płatności.
ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI
1. Udzielamy 12-miesiecznej rękojmi na wykonane wypełnienia światłoutwardzalne u osoby dorosłej. Jeśli w tym czasie wypełnienie istotnie zmieni swoje właściwości, zostanie ono nieodpłatnie wykonane lub wymienione. Reklamacja nie będzie mogła być uznana w przypadku gdy pacjent:
- przerwał zaplanowane leczenie lub nie zastosował higienicznych zaleceń lekarza;
- cierpi na schorzenia mające zasadniczy wpływ na stan jamy ustnej np. bruksizm czy paradontozę;
- uległ wypadkowi, w wyniku którego nastąpiło uszkodzenie wypełnienia.
2. Na ostateczne wypełnienia w zębach mlecznych u dzieci udzielamy 6-miesiecznej rękojmi. Jeśli w tym czasie wypełnienie istotnie zmieni swoje właściwości zostanie ono nieodpłatnie wykonane lub wymienione. Reklamacja nie będzie mogła być uznana w przypadku gdy pacjent:
- przerwał zaplanowane leczenie lub nie zastosował higienicznych zaleceń lekarza;
- nie zgłosił się na planowe wizyty kontrolne, co 3 miesiące;
- uległ wypadkowi, w wyniku którego nastąpiło mechaniczne uszkodzenie wypełnienia.
3. Na wykonane uzupełnienia protetyczne udzielamy 24-miesiecznej rękojmi. Jeśli w tym czasie uzupełnienie protetyczne w istotny sposób zmieni swoje właściwości, zostanie ono nieodpłatnie naprawione lub ponownie wykonane. Reklamacja nie będzie mogła być uznana w przypadku gdy:
- pacjent przerwał zaplanowane leczenie lub nie zastosował higienicznych zaleceń lekarza;
- pacjent cierpi na schorzenia mające zasadniczy wpływ na stan jamy ustnej np. bruksizm czy paradontozę;
- pacjent samodzielnie dokonał przeróbek, korekt czy napraw uzupełnień protetycznych;
- nastąpiło mechaniczne uszkodzenie uzupełnienia protetycznego.
4. Leczenie stomatologiczne może wiązać się z wystąpieniem powikłań nie wynikających z błędów personelu i nie mogących być przedmiotem roszczeń reklamacyjnych takie jak:
- pozabiegowe dolegliwości bólowe;
- reakcja alergiczna na zastosowane leki;
- utrzymujące się zaburzenia czucia po podaniu znieczulenia;
- wystąpienie po leczeniu zachowawczym (szczególnie głębokiej próchnicy) czy protetycznym stanu zapalenia miazgi i konieczności przeprowadzenia leczenia kanałowego;
- złamanie czy pęknięcie zęba po leczeniu;
- krwawienie, obrzęk, szczękościsk po usunięciu zęba.
5. Wszelkie wątpliwości i ewentualne roszczenia prosimy omawiać z lekarzem. W razie gdyby nie udało się tą drogą skutecznie rozstrzygnąć problemu, prosimy o składanie reklamacji drogą pisemną.